Powrót widzów do kin wiąże się z powrotem na wielki ekran reklamodawców
W 2022 r. branża kinowa wróciła do gry po ciężkim postpandemicznym okresie, kiedy wszystkie lokalizacje w Polsce były czasowo zamknięte. W ubiegłym roku sprzedano 40 mln biletów.
Boxoffice.pl podaje, że w pierwszych trzech kwartałach 2022 r. w kinach w Polsce sprzedano ponad 30 mln biletów.
W czwartym kwartale negatywnie na frekwencję kinową wpłynęły Piłkarskie Mistrzostwa Świata, wyjątkowo rozgrywane od drugiej połowy listopada do połowy grudnia. Jednak sytuację w grudniu poprawiła premiera filmu „Avatar: Istota wody”, który w pierwszy weekend obejrzało 507 tys. widzów. Wspomniany film, który miał premierę 16 grudnia, deklasuje konkurencję, przyciągając przed ekrany tłumy widzów. Aby marki mogły być obecne z reklamą podczas emisji takich superprodukcji na dużym ekranie, muszą spełnić budżetowy próg wejścia, jaki zastrzegają sobie kina.
Źródło: Opracowanie własne