Aktualizacja kolumn niestandardowych w Google Ads

Niestandardowe kolumny Google Ads – szerokie możliwości konfigurowania

Dotychczas kolumny umożliwiały reklamodawcom wyświetlanie podziałów według konwersji, urządzenia i sieci. Teraz zyskują one o wiele większe możliwości. Jakie? Wyróżniliśmy je poniżej:

  • dodawanie funkcji arkusza kalkulacyjnego;
  • obliczanie i porównywanie dane w różnych zakresach dat;
  • odwoływanie się w formule do innych kolumn niestandardowych;
  • dodawanie do formuły więcej kolumn niezwiązanych z danymi, m.in. „Nazwa kampanii” i „Budżet”;
  • używanie nowych formatów kolumn, np. „Tekst”, „Prawda/Fałsz” i „Data”;
  • zastosowanie kilka filtrów do jednej formuły;
  • filtrowanie wg. zmiennych niestandardowych na potrzeby konwersji.

Google informuje, że kolumny niestandardowe będą dostępne również w innych narzędziach raportowania, tj.: edytor raportów czy w panelach (ang. dashboards).

Zmiany te to duży plus w optymalizacji kampanii. Dostarczają bowiem krytycznych i konfigurowalnych danych do miejsca, w którym można bezpośrednio edytować kampanie. Działanie to gwarantuje oszczędność czasu, np. umożliwia nieprzełączanie się z raportowania na edycję.

Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12041700