Addressable TV to reklamy telewizyjne dopasowane do konkretnych odbiorców

Czy da się dopasować reklamę TV do adresata?

TVN jako pierwszy w Polsce wprowadza możliwość emisji reklam dopasowanych do indywidualnych odbiorców. Taki model pozwala łączyć zalety tradycyjnej telewizji liniowej – jej potencjał, oddziaływanie emocjonalne, siłę w budowaniu marek – z możliwościami świata digital, w tym przede wszystkim z większą precyzją dotarcia oraz lepszym dopasowaniem reklam. 

Jakie korzyści dla reklamodawców niesie addressable TV

Nowe rozwiązania niosą za sobą szereg korzyści dla wszystkich uczestników rynku. Marketerzy otrzymują możliwość większej precyzji dotarcia do swoich grup docelowych, szersze możliwości optymalizacji wynikające m.in. z kontroli częstotliwości emisji reklamy (capping znany ze świata digital), co w efekcie skutkuje większą efektywnością działań marketingowych i wyższym zwrotem z inwestycji. W tym modelu nie ma nieefektywnych kontaktów widza z przekazem reklamowym, ponieważ każda reklama dopasowana jest do jego cech charakterystycznych. W efekcie przekłada się to na wyższy poziom zaangażowania oraz lepsze zapamiętywanie przekazu.

Źródło: opracowanie własne