Amazon startuje z nową aplikacją AMP, umożliwiającą każdemu zostanie DJ’em

W marcu 2022 Amazon ogłosił wprowadzenie na rynek nowej aplikacji AMP, która daje możliwość nadawania własnych audycji radiowych za darmo. Użytkownicy będą mogli nie tylko prowadzić własne audycje, rozmawiać ze słuchaczami ale także odtwarzać dziesiątki milionów licencjonowanych utworów od klasycznych tytułów do współczesnej muzyki z m.in takich wytwórni jak: Universal Music Group, Sony Music Entertainment, Warner Music Group, Beggars Group, Believe, CD Baby i PIAS  i innych, których baza aktualizowana ma być codziennie o nowe wytwórnie. 

AMP znosi wszelkie bariery wejścia – nie wymaga opłat – jest całkowicie darmowa, nie jest konieczne posiadanie żadnego specjalnego sprzętu. Wystarczy się zarejestrować i bez zbędnych działań może po prostu tworzyć własną audycję. Twórcy AMP zapewniają, że interfejs użytkownika jest naprawdę intuicyjny — od uruchomienia aplikacji można przejść do stworzenia nowego programu w kilka sekund.

„Radio zawsze zajmowało się muzyką i kulturą” – powiedział John Ciancutti, wiceprezes Amp. „Ale wyobraź sobie, że wymyślasz dzisiaj medium po raz pierwszy. Połączyłbyś to, co ludzie kochają w radiu — spontaniczną rozmowę, odkrywanie nowej muzyki, różnorodne osobowości i szeroką gamę programów — ze wszystkim, co jest możliwe dzięki dzisiejszej technologii. Zrobisz to tak, aby każdy, kto ma telefon, głos i miłość do muzyki, mógł stworzyć swój własny program. I to jest dokładnie to, co robimy. Amp umożliwia chwycenie za mikrofon i uruchomienie fal radiowych. Tworzymy nową wersję radia, które będzie miało nieskończoną liczbę programów”.

Konkurencja nie śpi 

AMP jest silnym konkurentem na rynku „radiosociali”. Jednak konkurencja nie śpi i tak Spotify stale rozwija swój Greenroom i The Get Up, na rynku obecny jest także Clubhouse, dodatkowo Twitter wraz ze swoim Twitter Spaces, a także Facebook’s Live Audio Rooms, Apple Music, nie wspominając już o radiach działających natywnie w sieci. Konkurencja jest ogromna. Jednak żaden z graczy nie ma umów licencyjnych na muzykę – co jest zdecydowaną przewagą AMP. Usługi konkurencji skupiają się znacznie bardziej na rozmowach między gospodarzami a gośćmi. Amazon umożliwia użytkownikom zrobić coś zupełnie innego, dając każdemu szansę na poczucie się kimś w rodzaju studenckiego DJ-a radiowego. Użytkownicy będą mogli prowadzić własny program na żywo, odtwarzać największe hity lub ich remiksy, rozmawiać ze słuchaczami, przeglądać media ale również odbierać połącznie na żywo od słuchaczy. 

Gwiazdy promują AMP

Aby zachęcić użytkowników do instalacji aplikacji, Amazon zaprasza kilku celebrytów, którzy mają prowadzi własne audycje. Do tego grona będą należeć Nicki Minaj – na platformie mają być wznowione bowiem jej poprzednie audycje programu Queen Radio, Pusha T, Tinashe, Travis Barker, Lil Yachty i Big Boi, a także Zach Sang, Kat Corbett, Christian James Hand i Guy Raz. 

Wprowadzając te niesamowite osobowości do wersji beta, twórcy mogą doświadczyć Amp w sposób, który dostarczy nam informacji zwrotnych potrzebnych do wspólnego budowania aplikacji przed jej publiczną premierą jeszcze w tym roku – mówi wiceprezes Amp. 

AMP – póki co jedynie w testowej wersji Beta 

Aplikacja wystartowała w marcu 2022r. jednak w dość ograniczonej wersji beta i jest wyłącznie dostępna w Stanach Zjednoczonych dla użytkowników oprogramowania iOS. Jednak Wiceprezes Amp obiecuje, że aplikacja będzie dostępna również w innych krajach, ale teraz trwają jej testy w celu zapewnienia jak najlepszej jakości. Dodatkowo 12 maja zostało ogłoszone, że posiadając aplikację Alexa możesz dzięki niej słuchać AMP również na systemie Android. 

Źródło 1

Źródło 2

Żródło 3