Influencer marketing kontynuuje swój wzrost: w 2021 roku wydatki na influencer marketing wzrosły o 42%, osiągając 13,8 miliarda dolarów. Do końca 2022 roku prognozuje się, że osiągną one 15 miliardów dolarów. Szybki wzrost, oczywiście, oznacza również szybkie zmiany. Oto 5 trendów influencer marketingu, których możesz się spodziewać w 2023 roku!
1. Wzrost zakupów na żywo (livestream)
Zakupy na żywo oferują nieedytowany widok przez influencera, który ma ufającą im publiczność – w porównaniu do filmów o produktach, gdzie zwolennicy nie wiedzą tak naprawdę, co jest prawdziwe, a co nie.
2. Ciągły wzrost treści opartych na wideo
Wzrost TikTok i Instagram Reels oferuje zupełnie nowe podejście do treści sponsorowanych: wielu influencerów uwielbia wyrażać siebie poprzez tworzenie rozrywkowych treści, które są łatwe do skonsumowania. Oczywiście, algorytm Instagrama również to wspiera!
3. Wzrost znaczenia kampanii cross-channelowych
Prowadząc współpracę cross-channel, można dotrzeć do znacznie szerszej grupy odbiorców. Na przykład, TikTok jest używany głównie do rozrywki, ale Instagram służy do spotkań towarzyskich, inspiracji i otrzymywania rekomendacji produktów. Oznacza to, że podczas współpracy na TikTok i Instagramie, produkt może być udostępniany w zabawny, kreatywny sposób, ale w bardziej estetyczny i informacyjny sposób na Instagramie.
4. Koncentracja na danych i mierzeniu ROI
Większość marketerów zarządza swoimi współpracami z influencerami za pomocą e-maili i wiadomości bezpośrednich. Tu pojawia się problem: brak danych i raportów w czasie rzeczywistym utrudnia zrozumienie, czy współpraca zakończyła się sukcesem, czy nie. Wybierając influencerów, marketer powinien upewnić się, że ich publiczność pasuje do grupy docelowej marki. To jeden z powodów, dla których korzystanie z platform influencer marketingu staje się z roku na rok coraz bardziej popularne: dostarczają one demografię odbiorców w czasie rzeczywistym bezpośrednio z platformy social media.
5. Marki i influencerzy współtworzący produkty
W tym roku widzieliśmy też więcej marek wypuszczających produkty lub kolekcje wspólnie ze swoimi ambasadorami marki.
Takie kolaboracje są świetne, ponieważ zdecydowanie mówią publiczności influencera, że istnieje prawdziwa więź między marką a produktem. Oczywiście, oznacza to również wyższe liczby sprzedaży dla marek, ponieważ publiczność influencera staje się klientami.