Zmiany w usłudze
DoubleClick Data Transfer
Z dniem 25 maja 2018 w usługa przesyłająca surowe dane z systemu DoubleClick Campaign Manager przestała wysyłać informacje o ID cookiesa. Jest to pokłosie wielu zmian wprowadzonych w usługach dostarczanych przez Google w związku z wprowadzeniem Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych.
Zmiana ta znacznie ogranicza zakres potencjalnego zastosowania tej usługi, niemniej jednak Google już zapowiedziało pracę nad narzędziem mającym zastąpić Data Transfer, jakim jest Ads Data Hub. Ma ono przywrócić możliwości manualnego tworzenia modeli atrybucji, zaawansowanej segmentacji oraz optymalizacji mediów z wykorzystaniem surowych danych, będąc jednocześnie w 100% zgodne z obecnie obowiązującymi normami prawnymi. Data wprowadzenia tego narzędzia jeszcze jest nieznana, jednak można się spodziewać, że Google będzie chciało jak najszybciej zasypać lukę po zmniejszeniu funkcjonalności usługi Data Transfer, z której korzystają tysiące przedsiębiorstw na całym świecie.
Źródło: Newsletter DoubleClick
Programmatic everywhere — trzy sposoby na zagospodarowanie kanałów offline poprzez digital
Polska, pomimo niewielkiego udziału reklamy programatycznej w wydatkach mediowych, jest najszybciej rozwijającym się rynkiem w regionie EMEA – jej skumulowany roczny wskaźnik wzrostu między 2015 – 2020 to ponad 35%. Tak gwałtowny wzrost jest z jednej strony skutkiem coraz większej świadomości reklamodawców oraz wydawców, z drugiej jest następstwem rozwoju modelu programatycznego samego w sobie — dzisiaj to nie tylko zwykłe banery czy wideo — medium to powoli wykracza poza ramy reklamy internetowej, zagospodarowując media dotychczas uznawane za stricte offline’owe.
Źródło: nowymarketing.pl
Criteo w obliczu tegorocznych zmian
Criteo zawsze był czymś w rodzaju enigmy technologicznej reklamy. Ale nic nie może trwać wiecznie. Francuski wirtuoz remarketingu ma spore wyzwanie, aby przekonać inwestorów, że firma może się dalej rozwijać w obliczu aktualizacji Intelligent Tracking Prevention (ITP) dla Apple Safari, a także wdrażania RODO w Unii Europejskiej. Wartość rynkowa Criteo zmniejszyła się o połowę od października ubiegłego roku, kiedy Apple po raz pierwszy opublikował szczegóły dotyczące ITP, przy czym większość strat, spowodowane było wyjściem na jaw zaniżanych przez Criteo strat w przychodach z Safari. Potencjalny wpływ RODO na dochody nie jest tak łatwo określić, ale rozporządzenie w sprawie UE rzuca cień na Criteo
Źródło: adexchanger.com
Nowa platforma Marketplace Influencer na Facebooku
Wraz z rozwojem influencer marketingu Facebook próbuje znaleźć nowe sposoby na przyciągnięcie bardziej wpływowych twórców (w szczególności wydawców wideo) do swojej sieci. The Social Network pracuje teraz nad nową platformą Marketplace, która umożliwi markom znalezienie odpowiednich osób w oparciu o konkretne cechy. Nowa platforma – po wybraniu odpowiednich opcji kierowania – wyświetli listę zarejestrowanych liderów, których odbiorcy odpowiadają danej grupie docelowej wraz z konkretnymi statystykami zaangażowania, odbiorców i obserwatorów dla każdego z nich. Proces – potwierdzony przez Facebooka w trybie testowym – ułatwi markom rozszerzenie ich obecności na Facebooku, pomagając im tworzyć bardziej rezonujące treści z ukierunkowanym zasięgiem.
Źródło: www.socialmediatoday.com
Reklamodawcy polityczni oraz duże strony na Facebooku będą musiały przejść weryfikację
Każdy reklamodawca, który zechce uruchomić reklamę polityczną lub tzw. „issue ads”, czyli poruszającą tematy ważne społecznie, będzie musiał zostać zweryfikowany. Aby to zrobić konieczne będzie potwierdzenie tożsamości i lokalizacji. Treści zaś będą oznaczane etykietami „reklama polityczna” i konieczne będzie wskazanie, kto za nie zapłacił. Ten, komu nie uda się zweryfikować konta nie będzie mógł włączyć treści promocyjnych w serwisie. Konieczność sprawdzania reklamodawców już teraz pojawia się w Stanach Zjednoczonych, a w ciągu najbliższych miesięcy zostanie wprowadzona w pozostałych krajach. CEO Facebooka ogłosił, że sprawdzane będą także duże strony. Choć Zuckerberg nie wskazuje, co dokładnie charakteryzuje fanpage uznawane za duże, to zarządzający takimi stronami również będą zobligowani do potwierdzenia swojej tożsamości i lokalizacji.
Źródło: socialpress.pl
Pierwszy filtr na Snapchacie, który reaguje na dźwięki
Nowy filtr zmienia się pod wpływem dźwięków z otoczenia. Gdy mikrofon rejestruje głos, w zależności od jego głośności widoczn w ramach filtra neonowe uszy zmieniają swój rozmiar. Z nowego filtra można korzystać zarówno dla zdjęć, jak i materiałów wideo, jednak proces zmiany wielkości uszu widoczny będzie podczas nagrywania filmu. To pierwsza tak istotna aktualizacja Snapchata od wprowadzenia Sappables, czyli gier w aplikacji.
Źródło: socialpress.pl
Finały nie tylko sportowe
Maj to przede wszystkim koniec ramówki wiosennej i start sezonu powtórkowego w stacjach głównych. Wydawałoby się, że odcinki finałowe przyciągają większą widownie niż pozostałe odcinki w serii. Widzowie na nie czekają, ponieważ okazuje się kto jest agentem, kto najlepszym kucharzem w Polsce, oraz to czy główni bohaterowie w końcu się zejdą… Ale czy rzeczywiście tak jest?
Odpowiedź brzmi NIE. Wśród powyższych TOP programów jedynie finałowy odcinek TOP Chefa w Polsacie zgromadził najwyższą widownię w ciągu całej serii. Wszystkie produkcje znacznie lepiej oglądane były na początku sezonu – do kwietnia, kiedy to zaczęła się wakacyjna pogoda, a widzowie postawili na spędzanie czasu poza domem. Podsumowując wiosenny sezon w stacjach głównych widać, że liderem są “Kuchenne Rewolucje” z Magdą Gessler, które gromadziły przed TV ponad 1 mln widzów przy każdym premierowym odcinku, natomiast nowości TVP nie znalazły wiernej publiczności, i z odcinka na odcinek traciły na oglądalności. Zobacz statystyki: statystyki.pdf
Źródło: Nielsen, TG: All 16-49
Kierowanie reklam w wyszukiwarce na “Odbiorców na rynku”
Google rozszerzył opcje targetowania reklam w wyszukiwarce. W panelu AdWords, obok kierowania na listy remarketingowe, listy klientów i dane demograficzne, pojawiła się nowa kategoria do wyboru – “Odbiorcy na rynku”. Do tej pory mieliśmy możliwość wykorzystywania tego rodzaju targetowania tylko w sieci reklamowej.
Dzięki listom “Odbiorców na rynku” jesteśmy w stanie dotrzeć do klientów, którzy szukają informacji i zastanawiają się nad zakupem konkretnych produktów lub usług (np. bilety lotnicze, mieszkania, wyposażenie wnętrz). W związku z tym, że są to potencjalni klienci z dużym prawdopodobieństwem finalizacji transakcji, możemy wykorzystać wyższe modyfikatory stawek dla “Odbiorców na rynku” i wyświetlać nasze reklamy na wysokich pozycjach. Pierwsze testy wskazują, że mimo niewielkiego zasięgu takiej grupy odbiorców, jesteśmy w stanie osiągać wyższe CTR i conversion rate, obniżając tym samym CPA.
Źródło: searchengineland.com
RMF nieznacznie zwiększa przewagę nad ZET
W najnowszej fali badań słuchalności radia KBR (styczeń-marzec 2018 r.) liderem słuchalności pozostaje stacja RMF FM z udziałami na poziomie 26 proc. (oznacza to wzrost o 1,2 proc. w porównaniu z takim samym okresem roku ubiegłego i spadek względem fali październik-grudzień 2017 r. o 0,6 proc.).
Na drugim miejscu znajduje się Radio Zet (Eurozet) z udziałami na poziomie 12 proc., co oznacza spadek względem fali październik-grudzień 2017 r. o 0,4 proc. Na trzecim miejscu jest Program 1 Polskiego Radia z udziałami 7,6 proc. w fali styczeń-marzec br. – w analogicznym okresie w roku ubiegłym udziały Jedynki wynosiły 8,9 proc. Za to w porównaniu z falą październik-grudzień 2017 r. udziały Jedynki podskoczyły o 0,7 proc. Słuchaczy nie przestaje tracić Trójka – w najnowszej fali jej wynik znów jest rekordowo niski i wynosi 5,8 proc. w porównaniu z 7,7 proc. w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Wobec fali październik-grudzień 2017 r. Trójka znów straciła 0,3 proc.
Źródło: Własne
Mundial w TVP w technologii 4K
Telewizja Polska SA, która ma prawa do transmisji meczów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej FIFA 2018 pokaże je w najwyższej jakości w technologii 4K. Z tej okazji uruchomi nowy kanał – TVP 4K. Będzie on dostępny za pośrednictwem dwóch operatorów współpracujących technologicznie z Telewizją Polską w tym zakresie: platformy NC+ oraz Orange Polska.
Źródło: MMP
Omnicommerce czyli jak kupują Polacy?
Już 73 proc. internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, poświęconego zjawisku omnicommerce, czyli zakupów wielokanałowych.
Według badania 41 proc. internautów dokonało ostatniego zakupu wielokanałowo, a 43 proc. wskazało, że kupuje produkty konkretnej marki w więcej niż jednym kanale sprzedażowym. W porównaniu z poprzednimi latami widać wyraźny wzrost wykorzystania w procesie zakupowym smartfonów (56 proc., +6p.p.), kosztem tabletów (21 proc., -4p.p.).
Zakupy stały się już wielokanałowym procesem. To nie sklepy stacjonarne są ulubionym miejscem zakupowym Polaków. Współcześni konsumenci migrują między różnymi kanałami sprzedaży, kierując się przede wszystkim wygodą. Na zakupy ze smartfonem Urządzenia mobilne wykorzystywane są średnio w ponad dwóch miejscach. Najczęściej Polacy wciąż korzystają z nich w domu (60 proc., +9p.p.), a następnie w podróży (39 proc.).
Źródło: www.wirtualnemedia.pl
#ForwardBeauty
Sieć perfumerii Douglas Polska rusza z nową kampanią wizerunkową pod hasłem #ForwardBeauty, która stanowi pierwszą odsłonę realizacji nowej globalnej strategii marki Douglas.
Występują w niej gwiazdy światowego modelingu – Amber Valetta, Cara Delevingne, Lineisy Montero, Alexa Chung, Caro Daur i Jon Kortajarena. W Polsce za adaptację kampanii odpowiadamy razem z agencją GONG!
Źródło: business.facebook.com
IKEA w reklamie krzesła i pojemnika na żywność zabawnie wykorzystuje ślub księcia Harry’ego
IKEA w dość zabawny sposób wykorzystała ślub księcia Harry’ego z Meghan Markle do promocji dwóch swoich produktów: krzeseł i pojemników do przechowywania żywności. Za kreację reklam odpowiada agencja Acne we współpracy z IKEA Creative Hub.
Źródło: własne
Adam Nawałka twarzą kampanii „Mężczyźni wolą Berlinki”
Selekcjoner piłkarskiej reprezentacji Polski Adam Nawałka reklamuje parówki Berlinki. Akcję pod hasłem „Mężczyźni wolą Berlinki” przygotowała agencja Publicis, we współpracy z Human Ark i BSS Group.
Źródło: Własne
Partner strategiczny Group One – Serviceplan Group, otworzył oddział w Nowym Jorku!
Grupa Serviceplan otworzyła nowojorską placówkę na 102 Madison Avenue w samym centrum Nowego Jorku. Pod jednym dachem funkcjonują w jej ramach trzy podmioty: agencja reklamowa Serviceplan, dom mediowy MODCo/Mediaplus oraz firma technologiczna T3. Dla Group One, której Serviceplan jest mniejszościowym udziałowcem, to możliwość dalszego rozwoju i pozyskania unikalnego know-how z najbardziej konkurencyjnego rynku amerykańskiego.
Żródło: groupone.pl
Różne oblicza kobiecości z Estee Lauder Polska!
W kwietniu mieliśmy przyjemność tworzyć koncept kreatywny i koordynować kampanię pomadek Pure Color Envy Paint – On Liquid LipColor. Nowe odcienie i wykończenia pomadek wypróbowały SuperStyler, Olivka Blog oraz Pukkalifestyle, które wzięły udział w sesji dedykowanej marce i podzieliły się wrażeniami na swoich kanałach!
Żródło: facebook.com/labcon.agency