Google w ramach swojego ekosystemu regularnie wprowadza zmiany, które mają wpływ na funkcjonowanie nie tylko branży reklamowej. Tym razem zmiana dotyczy wyszukiwarki ofert sklepów internetowych – Google Shopping (Google Zakupy), niegdyś funkcjonującej pod nazwą „Froogle” i dotknie przede wszystkim sprzedawców detalicznych. Po 8 latach Google ponownie dopuszcza wyświetlanie organicznych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google Zakupy.
Organiczne wyniki dostępne najpierw USA
Zmiana ma zostać wprowadzona w pierwszej kolejności na rynku amerykańskim przed końcem kwietnia 2020, a przed końcem roku 2020 – globalnie. Szczególnie trudno określić datę wdrożenia zmian w Europie, która obwarowana jest dodatkowymi wymogami prawnymi. Kolejną kwestią wydłużającą wdrożenie zmiany w Europie jest deklarowana przez Google chęć uwzględnienia w procesie zewnętrznych porównywarek cenowych i systemów CSS, w których wyniki organiczne również mają być wyświetlane.
Więcej na temat zmian i ich przełożenia na biznes e-commerce znajduje się w artykule Radosława Putkiewicza, Junior SEM Specialist w SalesTube: Google Shopping