Reklamy emitowane przy Super Bowl 2020 nie rozczarowały

Super Bowl, czyli finał futbolowej ligi NFL, to nie tylko najważniejsze amerykańskie wydarzenie sportowe, ale widowisko telewizyjne i reklamowe. Tegoroczny finał oglądało prawie 102 mln widzów, a jeśli chodzi o wydatki reklamowe to padł rekord: wydano łącznie 435 mln dolarów, a 30-sekundowy spot w telewizji Fox przy transmisji meczu kosztował nawet 5,6 mln dolarów.

Superbowl – najdroższy czas reklamowy w amerykańskiej telewizji

Najdroższy czas reklamowy w amerykańskiej telewizji nie zniechęca reklamodawców – wręcz przeciwnie: co roku marki prześcigają się w tym, aby wyprodukować spot, który będzie najciekawszy, najśmieszniejszy i z udziałem największych gwiazd filmu, telewizji lub muzyki. I w tym roku Super Bowl nie rozczarował – poniżej krótkie zestawienie 5 spotów, które zasługują na wyróżnienie.

Weathertech – “Lucky Dog”

Czy kiedykolwiek byliście komuś tak wdzięczni, że chcieliście, aby cały świat się dowiedział? Właściciel firmy Weathertech David MacNeil nie tylko był w takiej sytuacji, ale postanowił też wykupić spot podczas Super Bowl, aby opowiedzieć historię swojego psa Scouta. Rok wcześniej Scout zachorował na nowotwór, a jego życie uratowali lekarze z University of Wisconsin School of Veterinary Medicine, Spotem “Lucky Dog” MacNeil podziękował im za ratunek czworonożnego przyjaciela. Całość środków zebranych z emisji spotu została przekazana na leczenie psów dotkniętych chorobą nowotworową i zakup specjalistycznego sprzętu do badań czworonogów: https://www.youtube.com/watch?v=gckObDeYpAA

Reese’s – “Take 5”
W spocie promującym nowego batona Reese’s w zabawny sposób zwizualizowane zostały popularne powiedzonka dotyczące osób niezbyt zorientowanych w nowych trendach. Jeśli do tej pory nie znaliście połączenia masła orzechowego i czekolady, to może powinniście to obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=GopnY1XU4QI

Quicken Loans – „Jason Momoa”

Każdy chociaż raz w życiu zastanawiał się, jakie gwiazdy Hollywood są naprawdę i co skrywają pod warstwami charakteryzacji. Spot od Quicken Loans – firmy zajmującej się udzielaniem kredytów hipotecznych, rozwiewa te wątpliości. Na nagraniu widzimy Jasona Mamoę (gwiazdę “Gry o Tron” i “Aquamana”), który ujawnia jak wygląda i zachowuje się, kiedy może być sobą w zaciszu własnego domu: https://www.youtube.com/watch?v=g2ERWFMLptw&feature=emb_logo

Amazon – “Before Alexa” 

Kiedyś to były czasy… Spot Amazona w dowcipny sposób odpowiada na pytanie: “Jak ludzie radzili sobie przed wynalezieniem Alexy”, robiąc szybki przegląd przez minione epoki. Gwiazdami spotu są Ellen DeGeneres i Portia de Rossi: https://www.youtube.com/watch?v=RF9t2rFmTVE


Tegoroczny Super Bowl wypadł 2 lutego. Ta data pokrywa się z inną amerykańską tradycją – Dniem Świstaka. Autorzy spotu Jeepa postanowili nawiązać do tego dnia i kultowej już komedii (pod tym samym tytułem) z Billem Murrayem w roli głównej. Aktor wcielił się ponownie z rolę Phila Connorsa i z tytułowym świstakiem na kolanach usiadł za kierownicą nowego Jeepa Gladiatora: https://www.youtube.com/watch?v=AnhzGUcENWo