Self-Serve Brand Lift

Prowadząc kampanię na Facebooku często zadajemy sobie pytania o jej skuteczność – czy dzięki niej ludzie zapamiętują markę, czy chcą kupować jej produkty. Jednym z najbardziej pomocnych w znalezieniu odpowiedzi narzędzi jest badanie wzrostu popularności marki (Brand Lift).

Do niedawna badanie to można było przeprowadzić wyłącznie za pośrednictwem przedstawiciela Facebooka (Managed Brand Lift). Teraz platforma udostępniła możliwość prowadzenia testów samodzielnie w nieco okrojonej wersji (Self-Serve Brand Lift). Jakie są między nimi różnice?

Jakie są różnice między Managed Brand Lift i Self-Serve Brand Lift?

Prowadząc badanie samodzielnie dysponujemy tylko ograniczonym i standardowym zestawem pytań. Na maksymalnie dopuszczone 3 pytania nie zbierzemy więcej jak 500 odpowiedzi, podczas gdy rozbudowana wersja nie narzuca ograniczeń. Zbadać możemy tylko kampanie kupowane w modelu aukcyjnym, a grupa kontrolna musi stanowić nieruchome 10% wszystkich badanych. Nie możemy liczyć też na rozbudowany raport w formie prezentacji – rezultaty naszych badań będziemy mieli dostępne w panelu reklamowym. Aby móc przeprowadzić to badanie, minimalny budżet na reklamy objęte testowaniem musi wynosić 17 tys. dolarów.

Niech jednak ograniczenia te nie zniechęcają – Self-Serve Brand Lift często jest wystarczającym narzędziem, aby odpowiedzieć sobie na kluczowe pytania dotyczące prowadzonych kampanii.

Źródła: https://www.facebook.com/business/help/164057784049672