Marquard Media Polska zamyka swoje magazyny

Marquard Media Polska ogłosił 13 listopada, że rezygnuje ze wszystkich magazynów prasowych i zwalnia 70 proc. pracowników. Tym samym oznacza to koniec wydawania takich tytułów jak „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar”, „Joy” i „Playboy”. Wydarzenie to jest znaczące, ponieważ nigdy jeszcze żaden wydawca w Polsce jednym ruchem nie zamknął wszystkich swoich tytułów prasowych.

Zamkniecie Marquard Media spowodowane niskim wynikiem finansowym

Decyzja została uzasadniona niewielką skalą działalności, bardzo konkurencyjnym rynkiem, dużą zależnością od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonałym modelem biznesowym. W ub.r. przychody Marquard Media Polska zmalały w skali roku o 22,5 proc. do 38,5 mln zł, a strata netto firmy wzrosła z 8,15 do 10,58 mln zł.

Większość magazynów wydawanych przez Marquard Media Polska w bieżącej dekadzie notowała spore spadki sprzedaży. Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Cosmopolitan” wynosiła 27 430 egz. (22,7 proc. mniej niż rok wcześniej), „Joy” – 23 362 egz. (po spadku o 29,7 proc.), „Harper’s Bazaar” – 15 567 egz. (17,4 proc. w dół). Natomiast wynik sprzedażowy „Playboya” zmalał w tym okresie o 12,4 proc. do 20 375 egz., a „CKM” o 19,7 proc. do 13 275 egz.

Na rynku pozostaną tytuły jakościowe i specjalistyczne

Przewidywalnie, decyzja wydawnictwa zapoczątkuje serię podobnych wydarzeń na rynku medialnym w Polsce. Eksperci przewidują, że na rynku pozostaną tytuły jakościowe, specjalistyczne, z pomysłem na siebie i unikalną ofertą dla czytelników, a także sprytnie wykorzystujące możliwości technologiczne i umiejętnie budujące swoje cyfrowe wersje.

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl