Nowy algorytm Google – BERT już jest. Jak wpłynie na wyniki wyszukiwania?

BERT – Bidirectional Encoder Representations from Transformers, nowy algorytm Google ma wpłynąć na około 10% zapytań. Google ma rozumieć lepiej natural language, czyli (w wolnym tłumaczeniu) język potoczny użytkowników. 

Jak interpretować algorytm BERT

Nowy algorytm ma zacząć interpretować wszystkie elementy frazy długoogonowej wpisywanej w wyszukiwarkę, uwzględniając spójniki, zaimki czy przyimki, których wcześniej nie rozumiał. Teraz ma się to zmienić – na wyniki wyszukiwania będzie wpływać nie tylko każdy element frazy wpisywanej do wyszukiwarki, ale także ich kolejność. Algorytm ma również lepiej rozumieć kontekst wpisywanych słów. 

BERT ma także rozwiązać problem dwuznaczności czy wieloznaczności słów wpisywanych w wyszukiwarkę i podawać użytkownikowi wyniki zgodne ze znaczeniem wpisanego słowa. Kwestia dwuznaczności czy wieloznaczności słów wydaje się bardziej dotyczyć wyników w języku angielskim, ale w języku polskim również słów czy wyrażeń dwuznacznych nie brakuje. 

Co algorytm BERT oznacza dla SEO

Co zatem BERT oznacza dla SEO, a zwłaszcza dla content marketingu? BERT ma służyć lepszemu zrozumieniu treści i dostarczać użytkownikowi jak najbardziej precyzyjnych wyników. Celem BERT-a nie będzie zatem ocena treści per se, jak ma to miejsce w przypadku Pandy.

Źródło: https://searchingjournal.com

Źródło: https://blog.google.com