Wirtualna rzeczywistość jako skuteczne narzędzie komunikacji

Rok 2020 ma zostać swoistym poligonem doświadczalnym dla technologii wirtualnej rzeczywistości (AR). Zdolność zapewnienia lepszych wrażeń komunikacyjnych ma dotknąć wszystkiego, od miejsc pracy, przez wydarzenia, aż po sposób w jaki komunikujemy się z ludźmi na całym świecie. 

Wirtualna rzeczywistość w 2020 roku

Apple, Google i Facebook dokonały poważnych inwestycji, których skutkami są: Spark AR Studio na Facebooku, Web AR czy okulary Apple AR. To wszystko przyczyniło się do zwiększenia dostępności oraz urealnienia narzędzia, które marki mogą zacząć uwzględniać w swoich strategiach komunikacyjnych. 

Pierwsze brandy zdecydowały się już na wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości. IKEA stworzyła “IKEA Place”, która pozwala nam na umeblowanie własnej przestrzeni (https://youtu.be/UudV1VdFtuQ). Drugą głośną akcją są działania Starbucks Cup Magic, czyli świąteczne filtry, aktywowane za pomocą kubków z limitowanej edycji (https://youtu.be/n7dEshkTri4). 

Rozwój AR ustanawia nowy benchmark tolerancji i wymagań wśród konsumentów. Możemy spodziewać się, że coraz więcej marek zacznie korzystać z oferowanych możliwości.