Możliwe jest nagrywanie rozmów telefonicznych z reklam generujących połączenia oraz z rozszerzeń połączeń. Nowość ta pojawiła się dość niespodziewanie, a do jej wykorzystania potrzebny jest numer zarejestrowany w USA.
Jakie są wymagania do nagrywania rozmów z reklam?
Poza wspomnianym numerem w USA, aby móc dotrzeć do nagrań należy mieć dostęp administracyjny, włączony raport połączeń oraz zweryfikowaną własność domeny. Nagrania będą dostępne przez 30 dni od daty połączenia, a w odpowiednich formatach reklam pojawi się informacja “Firma Google i jej partnerzy mogą nagrać tę rozmowę i zachować ją do celów związanych z jakością i badaniami”. Administrator może w dowolnej chwili włączyć lub wyłączyć tę funkcję.
W jakim celu nagrywać rozmowy z reklam?
Nagrywanie może pomóc poprawić jakość połączeń z odpłatnych reklam. Według argumentów Google ma to pozwolić “na obronę przed spamem i potencjalnymi oszustwami”. Może być również wykorzystane do sprawdzenia jakości działań pracowników obsługi telefonicznej. Uruchomienie tej opcji powinno być skonsultowane z działem prawnym.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/9882108?hl=pl#nul