Sierpień 2018

newsletter Sierpień 2018

A w nim:

  1. Gong przygotował kampanię Netflixa „Besos kochani” z Magdą Gessler. „
  2. W pierwszym kwartale 2018 roku wydatki na reklamę online przekroczyły wartość 1 mld zł.
  3. Value Media w czołówce najnowszego rankingu RECMA “Qualitative Evaluation”
  4. Radio dostępne w polskiej reklamie programatycznej
  5. Dalszy rebranding – Google Ads w miejsce Google Adwords.
  6. SalesTube otrzymuje status ​Sales Partner​ w nowym programie Google Marketing Platform!
  7. Krok naprzód w stronę większej transparentności w kampaniach Programmatic
  8. Integracja placementów Facebooka
  9. Usuwanie followersów na Instagramie
  10. Upały odciągają widzów od telewizorów.
  11. Szybkość ładowania strony nigdy nie była tak ważna

 

 

 

Gong przygotował kampanię Netflixa „Besos kochani” z Magdą Gessler.


Gong, agencja kreatywna należąca do największej niezależnej grupy komunikacyjnej Group One, odpowiada za najnowszą kampanię promującą szósty sezon serialu „Orange is The New Black” od Netflixa.

Restauratorka Mada Gessler, od lat prowadząca na TVN program „Kuchenne rewolucje” w charakterystycznym dla siebie stylu rozmawia w spocie z jedną z bohaterek serialu Netflixa,”Rudą”. Ujęcia i dialogi skomponowano tak, by całość jednocześnie nawiązywała do klimatu „Orange is The New Black” i „Kuchennych rewolucji”.

Od momentu publikacji, na YouTube film „Besos kochani” wyświetlono ponad 510 tys. razy, na Facebooku zaś ponad 2,4 mln razy. Na Instagramie zdjęcie zapowiadające klip polubiono ponad 15,4 tys. razy.

Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/


W pierwszym kwartale 2018 roku wydatki na reklamę online przekroczyły wartość 1 mld zł.


Patrząc na dane o wydatkach reklamowych online zaprezentowanych przez IAB/PwC, należy zwrócić uwagę na prawie trzykrotną różnice jeśli chodzi o wzrost dla reklamy display w porównywalnych okresach.

  • Q1 2017 vs Q1 2016 +8,3%
  • Q1 2018 vs Q12017 +22,7%

Adex wydatki na reklamę online w pierwszym kwartale 2018 roku

Po lekkim spadku w udziałach display w Q1 2017, kolejny rok przyniósł znaczne odbicie. Przyczyn należy szukać głównie w większych nakładach wydatków na programmatic, video, social ale także w poprawie parametru widoczności reklam display, czyli viewability.

Na uwagę zasługuje też stale spadający udział w wydatkach reklamy email. Ten rok ze względu na ustawę RODO będzie dla tego kanału rokiem niezwykle trudnym ale bardzo ważnym.

Jeśli wydawcy/właściciele baz mailingowych odpowiednio to wykorzystają to kolejny może okazać się rokiem przełamania spadkowego trendu – oczyszczenie kanału z tanich bezwartościowych baz na rzecz jakości, której w tym kanale bardzo teraz potrzeba.

Źródło: Dział Buying Group One Media; IAB/PwC adex 2018 Q1


Value Media w czołówce najnowszego rankingu RECMA “Qualitative Evaluation”


Ranking RECMA “Qualitative Evaluation” ocenia domy mediowe m.in. na podstawie dynamiki wzrostu, bilansu zdobytych i utraconych klientów, udziałów rynkowych czy struktury.

Jako jedyny niezależny dom mediowy uwzględniony w rankingu Value Media uzyskało bardzo dobrą ocenę „High Profile” zajmując tym samym wysoką pozycję wśród największych sieciowych graczy na rynku.

RECMA “Qualitative Evaluation”

Zdecydowanie wyróżnia go największa dynamika wzrostu na przestrzeni ostatnich trzech lat (+292%) oraz liczba zdobytych Klientów (9!!)

Wysokie kompetencje domu mediowego w obszarze digitial potwierdza wskaźnik „non-tradi activity” na poziomie 60% oraz jeden z największych zespołów ekspertów, specjalizujących się w działaniach on-line.

Źródło: https://www.facebook.com/ValueMedia/


Radio dostępne w polskiej reklamie programatycznej


Pojawiła się możliwość zakupu emisji Programmatic Audio w portalu RMF ON należącym do Grupy RMF. Reklamodawcy mogą teraz przy pomocy platform programatycznych kupować reklamy audio w formacie pre-roll i mid-roll na desktop, mobile i w aplikacjach.Jak donosi MMP Online, miesięczny potencjał reklamowy wspomnianej platformy to więcej niż 100 milionów emisji spotów.

Radio dostępne w polskiej reklamie programatycznej

Źródło: http://mmponline.pl/artykuly


Dalszy rebranding – Google Ads w miejsce Google Adwords


Po prawie 18 latach istnienia, Google AdWords przechodzi rebranding i od 24 lipca 2018 występuje pod nową nazwą Google Ads.

Nowe logo Google Ads pojawiło się u góry interfejsu platformy już na stronie powitalnej, a konto Google AdWords na Twitterze zostało zastąpione kontem Google Ads.

Google Ads w miejsce Google AdwordsAdWords został początkowo uruchomiony jako platforma do wyświetlania reklam tekstowych w wyszukiwarce Google. Od tego czasu ewoluował, by wyświetlać reklamy w wyszukiwarce, sieci reklamowej Google, która obejmuje również  aplikacje i strony internetowe, Gmail i YouTube. Google Ads, zdaniem Google, zawiera aktualną, szerszą ofertę.

Nowa marka została zaprezentowana jako część szerszych zmian w platformach reklamowych Google, które mają  na celu uproszczenie oferty. Przedstawiciele Google przekonują, że nowe marki i rozwiązania mają na celu zaoszczędzenie reklamodawcom czasu, tak aby mogli bardziej skupić się na poprawie wyników, a mniej na wyborze produktów, po to aby utrzymać dynamikę przez następne 20 lat.

Źródło:  https://searchengineland.com/


SalesTube otrzymuje status ​Sales Partner​ w nowym programie Google Marketing Platform!


W ramach współpracy, SalesTube stworzył dedykowany zespół specjalistów, gwarantujący najwyższej jakości ekspertyzę i usługi z wykorzystaniem rozwiązania Google Marketing Platform. Do jego zadań należy m.in. rozwój digital consulting, usług dedykowanych klientom, zainteresowanym innym niż agencyjny model współpracy.

SalesTube otrzymuje status ​Sales Partner​ w nowym programie Google Marketing Platform

„Status Sales Partner to potwierdzenie naszych kompetencji w ramach ekosystemu reklamowego Google. Jako jedni z pierwszych w regionie CEE udowodniliśmy skuteczność narzędzia DoubleClick w optymalizacji biznesów naszych Klientów. W naszych strukturach mamy ponad 40 specjalistów z dyplomem DoubleClick Experts. Każda z firm, ubiegająca się o certyfikat Google musi spełniać wysokie wymagania oraz przejść niezbędny proces szkoleń. Jednak Sales Partnerem zostają nieliczni. Tu ważne są doświadczenie i wiedza na temat poszczególnych narzędzi oraz zespół specjalistów” – ​mówi Joanna Czekaj, Managing Director, SalesTube.

Źródło: https://valuemedia.pl/


Krok naprzód w stronę większej transparentności w kampaniach Programmatic


Google ogłosił możliwość wyboru przez reklamodawców emisji wyłącznie na powierzchni zawierającej ads.txt.

Ads.txt to inicjatywa IAB służąca ograniczeniu fraudów oraz wzrostowi transparentności. Wydawcy mają możliwość zamieszczenia pliku ads.txt na swoich stronach, dzięki czemu ma nie dochodzić do podszywania się pod inne domeny lub do emisji na nieautoryzowanej powierzchni reklamowej.

Emisja w ramach autoryzowanych powierzchni jest już obecnie dostępna w platformie Display & Video 360, który jest następcą słynnego DoubleClick Bid Manager’a.

Źródło:  https://marketingland.com/


Integracja placementów Facebooka


Facebook pracuje nad integracją swoich platform i obecnie testuje przekierowanie postów (obrazów) z Facebooka na Instagram.

Podczas tworzenia posta będzie widoczna możliwość wyboru miejsca udostępnienia tego postu:

Wiadomości z Facebooka, artykuły lub jako post na Instagramie.

Facebook prowadzi testy nowej funkcji, która umożliwia połączenie kontaktów z Instagrama z Messengerem. W sekcji „Osoby” na Messengerze, u niektórych użytkowników widoczna jest opcja, która pozwala na synchronizację kontaktów.

Integracja placementów Facebooka

Nazwa użytkownika, z jakiej korzystamy na Instagramie jest wówczas widoczna dla użytkowników Messengera. Rezultatem tego jest połączenie w komunikatorze znajomych z Facebooka oraz osób, które znamy z Instagrama.

Na ten moment jest już możliwe:

  • udostępnianie reklam między Facebookiem, Messengerem i Instagramem
  • dzielenie się historiami między Instagramem i Facebookiem

Źródła: https://newsfeed.org/ https://socialpress.pl/


Usuwanie followersów na Instagramie


Posiadanie publicznego profilu na Instagrame było dotąd jednoznaczne z tym, że każdy może zobaczyć udostępniane treści nawet po dokonaniu blokady użytkownika możliwe jest skorzystanie z trybu incognito w przeglądarce i zobaczenie zawartości profilu.

Usuwanie followersów na Instagramie

Aby dać użytkownikom więcej kontroli nad listą obserwatorów kont rozpoczęto testy nowej funkcji ręcznego usuwania obserwatorów. Po wejściu w listę obserwatorów na profilu, przy użytkownikach niektórzy instagramerzy widzą ikonę z trzema kropkami – jej wybranie powoduje, że na ekranie widoczny jest komunikat z zapytaniem, czy na pewno chcemy usunąć daną osobę z grona naszych obserwatorów i informacja, że nie zostanie ona o tym powiadomiona.

Źródło: https://socialpress.pl/


Upały odciągają widzów od telewizorów


Od kwietnia tego roku utrzymuje się wysoka temperatura w całej Polsce. Tropikalne upały zamieniają polskie plaże w tropikalne plaże.

Upały odciągają widzów od telewizorów. W zimie średni poziom osób oglądających TV co najmniej 1 godzinę dziennie to 24 mln. W letnie upały liczba telewidzów zeszła do poziomu 20-21 mln osób dziennie.

temperatura a zasięg dzienny tv

Wyjątkowo w czerwcu, w pierwszym okresie Mundialu, kiedy Polska reprezentacja toczyła nierówną walkę z oporną piłką, oglądalność wzniosła się na poziom ponad 22 mln osób dziennie.

Źródło: AGB Nielsen Measurement: Wszyscy 4+; Archiwum pogodowe: ekologia.pl


Szybkość ładowania strony nigdy nie była tak ważna


Google wielokrotnie podkreślało, że prędkość ładowania witryny jest jednym z kluczowych elementów stanowiących o użyteczności witryny i dostosowaniu jej pod potrzeby użytkowników. Użytkownicy chcą otrzymać odpowiedzi jak najszybciej na zapytanie w wyszukiwarce.

9 lipca wdrożony został “Speed Update”. Prędkość ładowania witryny jest więc oficjalnym czynnikiem rankingowym w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych. Aktualizacja uderzyła głównie w strony, których prędkość była wyraźnie bardzo niska. Strony te mogły zostać przesunięte niżej w wynikach wyszukiwania.Szybkość ładowania strony nigdy nie była tak ważna

Wydajność witryny i prędkość jej ładowania możemy zweryfikować dzięki narzędziom takim jak: PageSpeed Insights lub Webpagetest.

Narzędzia te pomagają webmasterom w optymalizacji wydajności witryny.

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2018/01/using-page-speed-in-mobile-search.html


Dziękujemy