Facebook opublikował zestaw nowych, kreatywnych wskazówek, które pomogą marketerom ulepszyć reklamy i skuteczniej realizować reklamowe cele.
Dobra kreacja może znacząco podnieść efektywność kampanii. Facebook przeprowadził ostatnio badanie, w którym przeanalizował niektóre z funkcjonalności Stories. Badanie dotyczyło głównie wykorzystania ruchu, naklejek i dźwięków oraz tego, jak te możliwości wykorzystać w treściach reklamowych. Okazuje się, że dobrym pomysłem jest dodawanie dźwięku do Stories (Instagram Stories, Facebook Stories) – takie reklamy według badań przynoszą lepsze wyniki. Natomiast dodanie naklejek do statycznych Stories nie jest zbyt skuteczne i nie ma specjalnego wpływu na wyniki kampanii..
Gdzie najlepiej tworzyć i publikować materiał reklamowy?
Reklamy stworzone za pomocą urządzeń mobilnych w badaniu wypadły lepiej, niż profesjonalnie zrealizowane nagrania. Prawdopodobnie jest to efekt tego, że jesteśmy zmęczeni typowymi reklamami i chętniej oglądamy kreacje podobne do materiałów, które prywatnie udostępniają nasi znajomi.
Źródło: Motion, sounds and stickers tips for effective Facebook creative.