Google wprowadza nowy typ menedżera tagów

Google Tag Manager to jedno z narzędzi będących częścią ekosystemu Google Marketing Platform. Możemy dzięki niemu implementować i zarządzać szerokim wachlarzem tagów (kodów trackujących) na naszych stronach internetowych.

Do tej pory kontenery GTM działały po stronie przeglądarki użytkownika. Obecnie do fazy otwartej wersji beta wchodzą kontenery typu Serwer, dzięki czemu każdy może zacząć z nich korzystać. Działają one po stronie serwera w Google Cloud.

 Nowy typ menadżera tagów – co to oznacza?

  • Lepsza ochrona danych i serwisu – tagi umieszczone w serwerowej wersji menedżera mają dostęp tylko do tych danych, które sami im dostarczymy oraz nie mają możliwości wpływu na działanie strony
  • Kompletność danych – stosowanie go pozwala na przesyłanie informacji do systemów czasami blokowanych przez wtyczki typu Adblock
  • Szybkość działania – nie obciąża on przeglądarki użytkownika

Obecny stan menadżera tagów

Dzięki temu krokowi Google przygotowuje swoich użytkowników do funkcjonowania w środowisku z ograniczonymi ciasteczkami. Te używane przez serwerowe wersje kontenera są bezpiecznymi cookie 1st party, które nie są blokowane przez żadne przeglądarki. Obecnie jednak jeszcze niewiele tagów przystosowanych jest do stosowania ich po stronie serwera – najważniejszym wyjątkiem jest tu Google Analytics.

Źródło: https://blog.google/products/marketingplatform/360/improve-performance-and-security-server-side-tagging/