Facebook wprowadza narzędzie do CSR
Facebook uruchomił nową stronę internetową (www.facebook.com/business/resources/socialgoodforbusiness), która zawiera szereg zasobów i narzędzi zaprojektowanych tak, by pomóc firmom zwiększyć ich wpływ społeczny. Strona oferuje wskazówki, jak rozpocząć zbiórkę funduszy i jak przekazać darowiznę na konkretny cel, a także pokazuje przykłady wykorzystania działań CSR przez inne marki.
Jaki jest cel Social Good For Business
Facebook podkreśla, że jego misją jest “dać ludziom moc budowania społeczności i zbliżania świata do siebie”. Nowa witryna jest więc z tym założeniem w pełni zgodna.
Tego typu inicjatywy są też ważne z perspektywy firmy. Według badań, większość młodych konsumentów chętniej wspiera marki, które otwarcie pokazują wsparcie celów społecznych i przyczyniają się do wywierania pozytywnego wpływu na świat. Postawy pro-społeczne niosą pozytywny skutek na wielu polach – nie tylko poprawiamy czyjąś sytuacjię życiową, ale też budujemy wizerunek firmy, za którą klienci chętniej podążają.