Spadek Viewability w Polsce

Mniejsza widoczność reklam w Q4 zarówno na Display jak i Video

Według najnowszych danych zawartych w cyklicznie wydawanym raporcie Viewability Benchmark Report firmy Meetrics, w czwartym kwartale 2020 roku zaobserwowano w Polsce spadek widoczności reklamy – zarówno Display, jak i Video. W przypadku reklam Display nastąpił spadek z poziomu 57% (Q3) do poziomu 53% (Q4), natomiast w przypadku reklam Video spadek ten nastąpił z poziomu 75% (Q3) do 73%. Głównym powodem (55%) niższej widoczności reklam podanym w raporcie jest ich emisja w środowisku Below The Fold, czyli poniżej pierwszego widoku po załadowaniu witryny.

Polska na tle innych krajów

Wspomniany raport ukazuje wyniki pomiaru widoczności reklamy w różnych krajach. Na ich tle Polska wypada bardzo różnie, w zależności od kraju i rodzaju emisji. Przykładowo pod kątem widoczności reklam Display wypada porównywalnie do Francji (54%). Z kolei w przypadku Niemiec, o ile różnica w poziomie Viewability na Display nie jest tak duża (59% w Niemczech), tak już w przypadku widoczności reklam Video osiągamy dużo niższy wynik (90% w Niemczech).

Źródło: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/