Na czym polega zmiana
Słowa kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia będą wyświetlać reklamy również na takie kombinacje słów, które do tej pory pojawiały się przy dopasowaniu przybliżonym z plusem (tzw. modyfikatorem). Zmiany wchodzą w życie od 18 lutego w języku angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim, włoskim, niderlandzkim, portugalskim i rosyjskim oraz od lipca w pozostałych językach.
Co to oznacza dla reklamodawców
Najprawdopodobniej zwiększy się skala ruchu na frazy w dopasowaniu do wyrażenia oraz zmniejszy się kontrola nad tym, na jakie frazy wyświetla się reklama. W związku z tym należy jeszcze częściej analizować raport wyszukiwanych haseł oraz poszerzać listę wykluczeń dodanych na konto.
Kolejna zmiana Google z cyklu smart
Jest to kolejna zmiana wpisująca się w trend rozwiązań smart, które opierają swoje działania na algorytmach. Od pewnego czasu testujemy rekomendacje Google polegającą na wdrażaniu dopasowania przybliżonego bez modyfikatora na kontach klientów i wyniki są często zaskakująco pozytywne. Codziennie w wyszukiwarce pojawia się 15% nowych zapytań, które jeszcze nigdy wcześniej nie były wyszukiwane, więc warto obserwować sytuację i rozbudowywać strukturę o nowe słowa kluczowe, także dbać o aktualną listę słów wykluczających.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1034654