4 maja marka Taco Bell rozdawała darmowe tacosy. Akcja miała na celu zaznaczyć fazę księżyca, która przypomina kształt taco. W Stanach Zjednoczonych w godzinach 20-23:59 konsumenci mogli otrzymać darmowe Crunchy Taco zarówno bezpośrednio w sklepie jak i przez cały dzień poprzez aplikację oraz zamówienia online. Jest to globalna kampania, w której oprócz Stanów Zjednoczonych weźmie udział ponad 20 rynków, w tym Wielka Brytania, Australia, Indie, Kostaryka, Gwatemala i Portoryko.
Innowacyjna kampania Taco Bell
Kampania “Taco Moon” została stworzona we współpracy z agencją Deutsch LA. Obejmuje ona 9 spotów (15s) oraz działania w digitalu i social. Jest to tylko część szerszej komunikacji “I See A Taco”, która ma trwać przez 2-3 lata. Promocja pozwala marce wykorzystać humorystyczny ton oraz obsesję na punkcie taco do podkreślenia zamiłowania do marki oraz do rozszerzenia jej na cały świat.
Głównym celem kampanii było zwiększenie ruchu w sklepach. Promowano również ofertę sieciową i aplikację. Cyfrowa działalność pomogła sieci przetrwać ciężki czas pandemii, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży w sklepie o 9% w Q1 2021.
Przez kolejne 2-3 lata dzięki tej promocji konsumenci będą dostrzegać taco w innych rzeczach na całym świecie. Chodzi o poszerzanie granic i kultury. Przecież London Eye, mosty czy okulary Dumbledora z Harrego Pottera mają ten sam kształt.