Znaczące wzrosty IG Stories i TikToka
Według raportu Klear’s State of Influencer Marketing 2021 współpraca influencerska miała o 57% większy zasięg i wpływ w 2020 roku niż w roku poprzednim. Pomimo tego że użycie hashtagu #ad w postach na Ig spadło, to wykorzystanie sponsorowanych Ig Stories wzrosło o 32%. Co ciekawe, sama aktywność sponsorska na TT wzrosła w 2020 roku aż o 130%. Co więcej, to generacja Z (osoby w wieku 18-24) przyczyniły się do wzrostu produkcji treści influencerskich.
Influencerzy odchodzą od pełnych postów i kierują się w stronę krótszych materiałów na TikToku oraz Ig Stories. W ten sposób odzwierciedlają zachowania konsumentów na portalach społecznościowych. Sama branża cały czas rośnie, ponieważ, współpraca z influencerami jest cenną częścią marketing mixu, a reklamodawcy wydają z roku na rok coraz więcej na influencer marketing.
Generacja Z w komunikacji
Kluczowym źródłem wspomnianych wzrostów są osoby w przedziale wiekowym 18-24. Udział tej kohorty w branży wzrósł z 31% w 2019 r. do 34% w 2020 r. Pierwszy i najważniejszy wniosek, jaki nasuwa się po przyswojeniu tych danych to to, że marki muszą mocno dostosować swoje komunikaty do demografii.