Miesiąc Dumy wspierany w social mediach

To już kolejny rok, podczas którego czerwiec stoi pod znakiem Pride Month. Miesiąc Dumy ma na celu upamiętniać i celebrować społeczność LGBTQ+. Nie tylko marki reagują w swoich social mediach na to wydarzenie. Do akcji włączył się także Facebook, który na swojej platformie oferuje specjalne naklejki, awatary i tła z motywem LGBTQ+.

Równość!

Pride Month to miesiąc, w którym w szczególny sposób podkreśla się kulturę LGBTQ+ i wspieranie ich praw. Dlaczego akurat czerwiec? 28 czerwca 1969 roku policja zrobiła nalot na bar gejowski The Stonewall Inn. w Nowym Jorku. To wydarzenie zapoczątkowało powstanie, podczas którego ludzie wyszli na ulice, aby walczyć o swoje prawa. Rok później miała miejsce pierwsza parada równości, a współcześnie trwają one do dziś na całym świecie. 

Pomocna dłoń od Facebooka

„Love is love” oraz inne hasła nawiązujące do równości pojawiają się w czerwcu jeszcze częściej niż zwykle. W Polsce prowadzona jest Kampania Przeciw Homofobii i akcja społeczna Na Wyciągnięcie Ręki. Włączył się w nią także Facebook, który zaoferował swoją pomoc, poprzez wskazanie miejsc, gdzie osoby poszkodowane w wyniku nienawiści na tle orientacji seksualnej mogą szukać pomocy. 

Facebook postanowił uczcić ten miesiąc jeszcze w jeden sposób – oferując użytkownikom na swoich platformach funkcje w tęczowych barwach. Dostępne są awatary, tła i naklejki z motywem LGBTQ+, których można używać np. w relacjach. Na Instagramie natomiast powstały specjalne naklejki Pride, a hashtagi można dodawać w tęczowym gradiencie. Po dodaniu takiej relacji z hashtagiem we wzorze Pride jej obramowanie zmienia się na tęczowe. 

Źródło: https://people.com/human-interest/pride-month-explained-pride-month-facts/