TikTok Reach & Frequency Buying oferuje transparentność w planowaniu mediów, monitorowaniu liczby wyświetleń oraz grona odbiorców. Jest to alternatywa dla zakupu powierzchni na tej platformie poprzez kampanie aukcyjne.
Zaletą tego formatu jest pełna przewidywalność realizowanej kampanii, zarządzanie nimi w czasie rzeczywistym oraz dotarcie do grupy docelowej uwzględniając kryteria wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań czy doświadczenia zawodowego. Takie kampanie można uprzednio zarezerwować na koncie reklamowym. Dodatkowo reklamodawcy będa mieli wgląd w przewidywane odsłony, zasięg, CPM i częstotliwość w oparciu o wprowadzony budżet.
Długość kampani R&F to maksymalnie 30 dni, ale jest również możliwość rezerwacji zasobówz wyprzedzeniem do 90 dni. Jeżeli chodzi o umiejscowienie, reklama będzie pokazywać się w feedzie i losowo w karcie “Dla Ciebie” – automatycznie, z dźwiękiem i pełnoekranowo. Kampanie realizowane w formacie R&F rozliczane będą w modelu CPM (liczba wyświetleń), z założeniem osiągnięcia zakładanego zasięgu lub wyświetleń wideo.
Punkty, o których warto pamiętać
- optymalny czas trwania kampani 2-4 tygodnie
- osiągnięcie progu 100 tysięcy zasięgu
- limit częstotliwości 2 na 7 dni
- podczas szczytów sezonów, najlepiej rezerwować z dużym wyprzedzeniem
- format odpowiedni pod duże kampanie świadomości marki
Źródło: własne