Popandemiczny impuls dla rozwoju kategorii męskiego beauty
Popandemiczna fala popularności kategorii self-care wpłynęła także na zachowania mężczyzn, którzy coraz bardziej zaczynają interesować się pielęgnacją twarzy, ciała, a także make up’em. Nic z tych rzeczy nie umknęło markom, które zauważyły zmiany mające miejsce w męskim świecie kosmetycznym i od razu wyszły ze swoją ofertą. Marka Estée Lauder zainwestowała w Faculty – startup męskiego makijażu. Sama marka opisuje siebie jako “modern grooming for the new masculinity.” Ich produkty natychmiastowo się wyprzedają, a wishlista, na którą mogą zapisać się oczekujący konsumenci stale rośnie. W marcu Shiseido Men wystartowało z relaunchem swojej linii skincare i make up, komunikując ją jako “specjalnie zaprojektowaną by wzmacniać pewność siebie mężczyzn”.
“There’s no one way to be you, no one way to be masculine.”
Eksperci branży przewidują stały wzrost kategorii wraz z coraz szerszą jej akceptacją. Zmiany te są skorelowane także ze zmianami społecznymi obserwowanymi w wielu krajach.
Źródło: https://intelligence.wundermanthompson.com/2021/06/mens-beauty