Instagram wprowadza nowe narzędzie partnerskie. Obecnie wybrani twórcy mogą oznaczać produkty marek lub korzystać ze Sklepu, jeżeli mają własną linię produktów. Nowe narzędzie ma być dostępne dla większej liczby twórców oraz umożliwiać im zarabianie prowizji od sprzedanych produktów.
Z punktu widzenia marki jest to kolejna ścieżka do budowania świadomości oraz sprzedaży produktów. Współpraca z influencerami to już obecnie norma na rynku, a to narzędzie pomoże zoptymalizować podejmowane działania.
Jak będzie działać nowe narzędzie partnerskie na Instagramie?
Odbiorca scrollując feed na Instagramie natknie się na post z otagowanym produktem. Post będzie widniał jako ‘Kwalifikuje się do prowizji’ (Eligible for commission). Jest to sygnał, że zakup produktu z tego posta będzie wspierał twórcę. Ułatwi to użytkownikom zakup produktów bezpośrednio od osób, na których poleceniach polegają.
Testy narzędzia przeprowadzane będą w USA głównie na markach kosmetycznych, takich jak Benefit, MAC, Sephora.