Google Shopping i GMC – nowe wymogi jakości strony

Pod koniec maja Google poinformowało o nowych standardach jakościowych jakie muszą spełniać wszyscy reklamodawcy na swoich witrynach internetowych. 

W związku z tym sprzedawcy, których witryny nie będą spełniać podstawowych wymagań, w obszarach:

  • Przydatności
  • Pisowni i gramatyki
  • Trafności
  • Wymagań dotyczących stylu
  • Bezpieczeństwa domeny
  • Szczegółów produktu

zobaczą w panelu GMC (Google Merchant Center) stan „Witryna wymaga poprawy” po czym i ich konta zostaną zawieszone do czasu spełnienia wymagań.

Pełna lista wymagań: wymagania redakcyjne i jakościowe

Co oznaczają zmiany w Google Shopping Center?

To podejście ma na celu: ochronę użytkowników przed złymi doświadczeniami zakupowymi.

Google chce, aby reklamy sprowadzały użytkowników na produkty i strony docelowe, które są trafne, przydatne i łatwe w interakcji. Ta zmiana również idzie w parze z ostatnimi aktualizacjami algorytmu wyszukiwania wpływającego na wyniki organiczne. 

Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/10670168?hl=pl