Wprowadzenie modułu zakupowego dla profili biznesowych jest kolejnym krokiem na ścieżce rozwoju biznesowego Twittera. W Stanach Zjednoczonych rozpoczęły się testy nowych rozwiązań e-commerce, które miałyby utrzymać użytkowników na platformie i zmaksymalizować możliwości generowania przychodów.
Moduł sklepu w serwisie opierać się ma na wydzielonej przestrzeni u góry profilu marki. Włączenie tej funkcjonalności pozwoli na przewijanie kolejnych produktów w karuzeli. Więcej informacji na temat produktu oraz zakupu użytkownik uzyska po wyświetleniu jednego z nich. Cały proces odbywać się będzie bez konieczności opuszczania Twittera.
Tweety z opcjami zakupowymi
Serwis eksperymentuje także z innymi formami zakupowymi w swojej przestrzeni. Wśród testowanych rozwiązań wymienia się opcje zakupów za pośrednictwem tweetów. Karta produktu załączona do wpisu zawierać by miała tytuł i kod produktu oraz przycisk CTA prowadzący do sklepu.
Twitter Shopping tylko w subskrypcji?
Do tej pory eksperymentalne funkcjonalności Twittera często udostępniane były użytkownikom odpłatnie, stąd rodzi się pytanie o dostępność zapowiadanych funkcji e-commerce. Najbardziej znanym przykładem płatnego rozszerzenia funkcji serwisu jest Twitter Blue, który umożliwia m.in. cofnięcie wysyłania tweetów oraz tryb czytnika. Także aktualizacja TweetDeck miałaby przekształcić się w platformę z opcją subskrypcji. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że kolejne rozwiązania związane z modułem sklepu prowadzone byłyby w podobnym kierunku.