Rozwój Live Shoppingu
Live Shopping ma swoje początki w Azji, gdzie jest bardzo popularną usługą wśród konsumentów. Aplikacje widzą w tym spory potencjał, podobne narzędzia są testowane przez Facebooka, czy na TikToku.
W Europie 70% użytkowników jest otwartych na live shopping, z czego większość stanowią osoby w wieku 32-43. W przeciwieństwie do Azji, gdzie główną grupą zainteresowanych są milenialsi.
Jeszcze w 2018 roku 33% użytkowników przyznało że zakupiło produkt, który odkryli na Youtubie. Ostatnie 2 lata tylko przyspieszyły trend zakupów online, ale także oglądania wideo online.
Live Streaming commerce na Youtubie
Youtube będzie testował w najbliższym czasie integrację Live Streamingu z możliwością bezpośredniego zakupu prezentowanych produktów, czy usług z poziomu platformy.
Początkowo opcja miała być możliwa tylko dla treści vod, została jednak rozszerzona o live stream.
Jest to kolejny etap rozwoju e-commerce na platformie. Pod koniec czerwca rozwiązanie zostało zaprezentowane 20 firmom podczas Google’s International Small Business Week.
Źródło: https://ecommercenews.eu/70-of-europeans-are-open-to-live-shopping/