Pandemia COVID-19 przerwała 30-letnie pasmo sukcesów Google. W 2020 roku pierwszy raz w swojej historii marka zaliczyła spadki w przychodach. Jednak po ciężkim czasie nad Doliną Krzemową znów zaświeciło słońce.
Przychody z Google Ads wzrosły o 69% (50,4 miliarda dolarów) w drugim kwartale 2021. Te dane zostały opublikowane w ostatnim tygodniu lipca przez spółkę Alphabet. Ponad to reklamy w serwisie YouTube także zanotowały wzrost (o 84%) w porównaniu z 2020 rokiem. W II kwartale YouTube przez same reklamy zarobił aż 7 miliardów dolarów.
E-commerce w handlu detalicznym
Podczas analizy wyników z II kwartału dyrektor ds. biznesowych Philipp Schindler stwierdził, że wzrost przychodów z Google Ads został wygenerowany przede wszystkim przez handel detaliczny. Co więcej, Google chce wspomóc detalistów w wejściu w e-commerce. „Detaliści nadal budują swoją obecność cyfrową, aby napędzać sprzedaż zarówno online, jak i offline, a my im w tym pomagamy. (…) Będziemy nadal inwestować w nowe sposoby, aby pomóc sprzedawcom przejść przez to, co prawdopodobnie będzie długim i niepewnym ożywieniem na całym świecie” zadeklarował Schindler.