Dodatkowe opłaty Google Ads w kolejnych krajach

Wchodzą w życie opłaty zapowiadane już jakiś czas temu przez Google. 

Nowe regulacje podatkowe zostały wprowadzone w Wielkiej Brytanii, Francji, Indiach, Hiszpanii, Włoszech, Austrii i Turcji, co łączy się z wyższym kosztem operacyjnym. Podatek cyfrowy obejmuje największe firmy technologiczne m.in. Google. Dodatkowe opłaty wchodzą w życie z dniem 1 października 2021 roku i będą dotyczyć reklam kupowanych w ramach systemu Google Ads i Youtube w systemie rezerwacyjnym. 

Nie realizuje kampanii w tych krajach – czy ta informacja mnie dotyczy?

Tak, ponieważ domyślnym ustawieniem w kampaniach jest kierowanie reklam do “osób znajdujących się w danej lokalizacji” lub “osób, które znajdują się w wykluczonych lokalizacjach, często w nich przebywają lub są nimi zainteresowane”.

Dlatego rekomendujemy, aby dodatkowo powyższe kraje wykluczać z ustawień lokalizacji. Unikniemy wtedy sytuacji, gdy system na podstawie sygnałów od użytkownika zdecydowałby o wyświetleniu reklamy we wspomnianych krajach, co wiązałoby się z dodatkowymi kosztami.

Źródło: https://searchengineland.com/google-passes-on-2-regulatory-operating-cost-for-ads-served-in-india-and-italy-350800