Już od końca lipca reklamodawcy nie mogą tworzyć nowych słów kluczowych z modyfikatorem dopasowania przybliżonego (BMM).
Istniejące słowa kluczowe z BMM są nadal wyświetlane zgodnie ze zaktualizowanym zachowaniem dopasowania do wyrażenia.
Słowa kluczowe o składni +słowo +kluczowe i „słowo kluczowe” są teraz praktycznie identyczne pod względem dopasowania.
Edycja istniejących słów z BMM, jest możliwa w obszarach takich jak stawka i stan. Jeśli chcemy edytować tekst słowa kluczowego, będziemy poproszeni o zmianę go na dopasowanie do wyrażenia.
Aby ułatwić konwersję słów kluczowych z BMM na dostępny typ dopasowania, zostały dodane dwa rozwiązania do edycji zbiorczej w panelu i Edytorze Google Ads.
Warto mieć na uwadze, że po przekonwertowaniu słowa kluczowego BMM zostanie ono usunięte i zostanie utworzone nowe słowo kluczowe, czyli statystyki nowego słowa kluczowego zaczną zbierać się od momentu jego utworzenia.
Co oznacza zmiana w tworzeniu słów kluczowych?
Biorąc pod uwagę, że w dopasowanie do frazy wliczony jest praktycznie taki sam zakres jaki obejmowało dopasowanie BMM, zmienia się tylko to, że w Google Ads mamy jeden typ dopasowania mniej.
Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/10877504