Jeszcze niedawno mogliśmy spotkać się ze stereotypem, że wirtualna rzeczywistość dedykowana jest dla bardzo sprecyzowanych grup odbiorców, jak np. gamerzy. Nic bardziej mylnego. Dziś wiemy, jak wiele możliwości oferuje nam AR oraz jak wielu potencjalnych użytkowników może zainteresować.
Kampania Varo x Serviceplan New York
Rozszerzona rzeczywistość pozwala przede wszystkim na połączenie tradycyjnych form marketingu z nowoczesnymi rozwiązaniami. AR to również szansa na dosłowne zanurzenie się w świat konkretnej marki. Amerykański bank Varo wraz z grupą Serviceplan New York dzięki połączeniu social mediów oraz rozszerzonej rzeczywistości stworzył filtr, za pomocą którego użytkownicy mogli umieścić swoją twarz na banknocie $20. Następnie zdjęcia te były udostępniane na profilach użytkowników, co pozwoliło konkretnym osobom na wyrażenie własnych opinii i stanie się częścią marki.
Powyższa kampania to przykład jednego z tysiąca rozwiązań, które stawia przed nami AR. W zależności od profilu marki jesteśmy w stanie dobrać precyzyjny i angażujący kierunek, który zainspiruje odbiorców. Rozszerzona rzeczywistość pobudza wyobraźnię, a w dodatku daje nieskończoną wolność tworzenia.
Źródło: https://www.serviceplan.com/en/best-trends/best-trends-no-3/augmented-reality.html