Instagram rezygnuje ze „swipe up” na rzecz naklejek

30.08 na Instagram Stories zniknęła popularna funkcja „swipe up”, która umożliwiała twórcom linkowanie do treści zewnętrznych. Zastąpiła ją dedykowana naklejka. Co przyniesie zmiana i jakie konta będą mogły z niej skorzystać?

Linkowanie możliwe za pomocą naklejki

Do tej pory wystarczyło, aby użytkownik za pomocą jednego przesunięcia palca w górę na IG Stories przeszedł na stronę internetową. Umożliwiało to markom i twórcom linkowanie do swoich sklepów, ofert specjalnych lub blogów. 

Instagram poszedł jednak o krok dalej. Wiedząc, że ta funkcja jest niezwykle popularna, zmienił ją na nowszą, bardziej intuicyjną i z możliwością większej personalizacji. Teraz linkowanie jest możliwe za pomocą specjalnej naklejki, która umieszczona jest obok funkcji dodawania GIFów, ankiet czy oznaczeń. Można ją dowolnie powiększać i przesuwać, dzięki czemu relacje będą jeszcze bardziej spersonalizowane.

Kto skorzysta z tej zmiany?

Funkcja była testowana na wybranych kontach już od czerwca. Zmiana obejmie jednak na początek tylko profile powyżej 10k obserwujących, czyli te, które do tej pory posiadały funkcję „swipe up”. Dzięki temu portal łatwiej wyłapie spam oraz treści nieodpowiednie. Instagram rozważa jednak rozszerzenie tej opcji w przyszłości dla wszystkich użytkowników.

Źródło: https://www.socialmediatoday.com/news/instagram-is-removing-swipe-up-links-for-stories-replacing-the-function-wi/605437/