YouTube wprowadza funkcje reklam w telewizji hybrydowej

W poniedziałek 4 października, przedstawiciele YouTube ogłosili, że platforma rozszerza swoje kampanie wideo ukierunkowane na konwersje o telewizję hybrydową. Ma to sprawić, że reklamy będą lepiej przystosowane do robienia zakupów.

Salon w domu  – obowiązkowe miejsce dla reklamodawców

W grudniu 2020 ponad 120 milionów osób oglądało materiały z platformy YouTube na ekranach telewizorów. Rozszerzenie o nazwie “video action campaigns” – ma pomóc reklamodawcom zwiększyć sprzedaż online. Z badań wynika, że jedna czwarta zalogowanych widzów TV hybrydowej ogląda YouTube głównie na telewizorach, salon staje się więc nieodzownym miejscem dla marek, jeśli chcą pozyskać dodatkowe sprzedaże. 

Użytkownik vs. reklamodawca 

Podczas wyświetlania reklamy użytkownicy zobaczą adres strony internetowej reklamodawcy, dzięki czemu będą mogli zrobić zakupy przez komputer lub urządzenie mobilne bez przerywania oglądania.

Natomiast marki będą miały zapewniony dostęp do danych w czasie rzeczywistym, dotyczących działań użytkowników takich, jak: zakupy, rejestracje, czy  wizyty na stronie,  

Nowa funkcja jest już dostępna na całym świecie przez Google Ads. 

Źródło: YouTube Makes Its Ads on Connected Television Platforms Shoppable (adweek.com)