W ciągu ostatnich kilku lat Google wprowadził szereg zmian w celu poprawy wygody i zwiększenia możliwości robienia zakupów. Przykładowo umożliwił sprzedawcom bezpłatne wystawianie przedmiotów oraz ułatwił m.in. użytkownikom Shopify sprzedaży w Google.
Od 29.09 pojawiają się opcje ułatwiające kupującym wyszukiwanie inspiracji, produktów i marek w bardziej wizualny sposób.
Kupowanie dzięki Google Lens sprawia, że dostępne w sprzedaży produkty, widoczne w podglądzie i na zdjęciu lub na stronie www, można nabyć od ręki.
Kolejną opcją jest Google’s Shopping Graph, czyli obszerny zestaw produktów, kolekcji i sprzedawców do nabycia w czasie rzeczywistym z ponad 24 miliardami ofert, dostępny dla urządzeń mobilnych z poziomu wyników wyszukiwania.
Przeglądanie asortymentu sklepu z domu. Zanim potencjalny kupujący wyruszy na lokalne zakupy, lubi rozglądać się za nimi online. Może to zrobić bezpośrednio z wyszukiwarki, gdy szuka produktów takich jak „kask rowerowy dla dzieci” lub może wybrać filtr „w magazynie”, aby zobaczyć tylko pobliskie sklepy, które mają go na swoich półkach.
Wniosek
Pojawia się coraz więcej ciekawych opcji znajdowania, wyszukiwania i kupowania produktów. Wykorzystywane do tego celu są najnowsze technologie, zwiększające doświadczenie i szybkość robienia zakupów. Po stronie sprzedawców ważne jest, aby zadbać o gotowość technologiczną oraz pamiętać, że jednym z ważniejszych elementów dla tych powyższych rozwiązań jest feed produktowy Google. Nasi specjaliści śledzą uważnie najnowsze trendy, testują najświeższe rozwiązania i wiedzą jak kluczowa jest szybka adaptacja do nowych standardów.
Źródło: https://blog.google/products/shopping/search-on-2021-shopping/