Czołowa zmiana w historii technologii
Dotychczas opcja rozpoznawania twarzy była dla użytkowników Facebooka dodatkowa, a mimo to cieszyła się ogromnym zainteresowaniem – zaakceptowała ją ponad ⅓ osób, a więc około 600 milionów.
Zmiana, która spowoduje usunięcie ponad miliarda indywidualnych szablonów rozpoznawania twarzy, nie była szeroko komentowana, ponieważ została podana krótko po newsie o tym, że koncern, do którego należy Facebook, zmienił nazwę na “Meta”.
To jeszcze nie koniec
Do tej pory każdy z użytkowników, który zaakceptował funkcję, otrzymywał powiadomienia gdy pojawiał się na zdjęciach lub filmach opublikowanych przez inne osoby. Wyświetlane były również rekomendacje kogo oznaczyć na zdjęciach dodawanych przez siebie. Mimo tego, że obie te funkcje cenione były przez wielu użytkowników, to ilość powodów aby je wycofać przeważyła.
Meta wyjaśnia, że na razie właściwym będzie ograniczenie funkcji do momentu, gdy m.in. ustrukturyzowany zostanie jasny zestaw zasad regulujących jej stosowanie. Koncern wyjaśnia jednak, że nie porzuca tej technologii na zawsze. “To potężne narzędzie chociażby dla ludzi, którzy potrzebują potwierdzić swoją tożsamość lub do zapobiegania oszustwom i podszywaniu się”- zaznacza firma.