Pozytywny odbiór Maka wśród młodych
Od 18 października w polskich restauracjach McDonald’s można zamówić zestaw sygnowany przez rapera Matę. Powstały już pierwsze opracowania dotyczące tej kooperacji. Agencja Inquiry sprawdziła, jak cała współpraca wpłynęła na postrzeganie marki. Badanie zostało przeprowadzone w dniach 15-28 października. Pytanie, na jakie odpowiedziała grupa badawcza brzmiało: „O których restauracjach słyszałeś coś pozytywnego w ciągu ostatnich dwóch tygodni?”. W grupie wiekowej 18-29 aż 60% osób, wskazało McDonald’s, jako odpowiedź na zadane pytanie. Oznacza to wzrost aż o 24 punkty procentowe, względem wrześniowej fali badania. Konsekwencją wzrostu jest poprawa oceny pod względem „value for money”. Zaobserwowano również znaczny wzrost satysfakcji klientów.
Mniejszy entuzjazm w odbiorze Maty wśród starszej grupy wiekowej
Jednocześnie zauważyć można niewielki spadek pozytywnych opinii nt. McDonald’s w grupie wiekowej 30-44. Warto pamiętać, że jest to grupa, w której jest sporo rodziców i to właśnie oni decydują, gdzie zjedzą ich dzieci. Jednak wartym odnotowania jest fakt, że twórczość Maty zupełnie nie jest targetem starszych grup docelowych. Do nich McDonald’s może dotrzeć telewizją, gdzie w spotach występują aktorzy tacy jak: Borys Szyc, Tomasz Karolak, czy Michał Żebrowski.
Oprócz zestawu Maty, Michał Matczak przygotował wraz z siecią restauracji limitowaną edycję ubrań. Jest to pierwsza taka współpraca sieci fast foodów w Polsce. Wcześniej swoim zestawem, spod szyldu złotych łuków, mógł pochwalić się Travis Scott.