Pod koniec marca TikTok rozpoczął testy beta reklam w wynikach wyszukiwania. Nowa opcja ma umożliwić dotarcie z reklamą do użytkowników za pomocą wyszukiwanych przez nich haseł.
David Herrmann, ekspert ds. reklam cyfrowych, opublikował na Twitterze przykład pokazujący, jak miałyby wyglądać reklamy w wyszukiwaniach na TikToku. W wynikach wyszukiwania użytkownikowi ukażą się reklamy z etykietą ,,sponsorowane” nad listą ,,inni szukali”, co oznacza, że będą pojawić się w czterech pierwszych wyświetlanych pozycjach na górze strony.
Lista wyszukiwanych haseł
Z posta na Twitterze Davida Hermanna dowiadujemy się, że TikTok ma udostępniać reklamodawcom listę wyszukiwanych haseł, za pomocą których użytkownicy zdecydowali się kliknąć w ich kampanię. Działanie to umożliwi stworzenie bazy danych z najpopularniejszymi wynikami wyszukiwania, która pozwoli tak zoptymalizować treści, aby trafić do jak najbardziej dopasowanej grupy odbiorców.