Raport Kantar wydał raport na podstawie badania przeprowadzonego na grupie 1000 osób, który miał ułatwić poznanie nastrojów Polaków w kontekście wojny na Ukrainie.
Aż 81% respondentów deklaruje, że obecna sytuacja ma wpływ na samopoczucie Polaków. Najczęstszymi emocjami pojawiającymi się w związku z konfliktem zbrojnym u naszych sąsiadów są: smutek, złość, strach i lęk.
Jak wspierać obywateli Ukrainy?
Najczęściej wybierane wskazówki dla firm, jak w obecnej sytuacji powinny się zachować to przede wszystkim zaprzestanie sprzedaży produktów, które są produkowane w Rosji, przeniesienie produkcji produktów z Rosji do innych krajów oraz zamknięcie zakładów produkcyjnych znajdujących się na terenie Rosji. Oprócz tego respondenci wyróżniali to, że firmy powinny wspierać obywateli Ukrainy w razie możliwości zarówno swoimi produktami jak i finansowo.
Najważniejszym dla respondentów jest także, aby marki nie używały sytuacji wojennej w swojej komunikacji. Ponadto ważne jest dla nich, aby marki obecnie w swojej komunikacji pokazywały pozytywną perspektywę, dodawały otuchy w tych trudnych chwilach oraz mówiły o przydatności i użyteczności w codziennym życiu.