Zgodnie z obszernymi badaniami przeprowadzonymi przez The Beano Brain – brytyjską agencję konsultingową specjalizującą się w marketingu do dzieci i młodzieży – pokolenie Alpha ma bardzo wysokie oczekiwania w stosunku do marek jakie są obecne w ich życiu.
Zespół Beano Brain spędził rok na rozmowach z grupą 30 000 dzieci i nastolatków z Wielkiej Brytanii. Na tej podstawie powstał raport The 50 Coolest Brands. Pierwsze pięć miejsc zajmują kolejno YouTube, Netflix, McDonald’s, Amazon i Disney. To pierwszy raport roczny, który ma pomóc markom zrozumieć, jak wchodzić w interakcje z młodymi ludźmi i ich rodzinami. Marki sklasyfikowane w raporcie pochodzą z różnych sektorów, od gier, mediów społecznościowych, rozrywki, do hotelarstwa i odzwierciedlają rosnący poziom wnikliwości i chęci interakcji zarówno w trybie online, jak i offline.
Czego chce Gen Alpha?
Gen Alpha oczekuję dogłębnej i obszernej treści, najlepiej interaktywnej a także pełnej integracji na wielu platformach i standardowej dostawy następnego dnia. Oczekują również, że zobaczą innowacje oparte na ekologii i bezpieczeństwu w świecie online.
Co powinny zrobić marki?
To trudne zadanie musi polegać na zrównoważeniu dostosowania się marek do świata Gen Alpha przy zachowaniu swojej indywidualności. Dzieci lubią marki, które pozwalają im bezpiecznie odkrywać bez barier umiejętności, dają im poczucie aspiracji i pozwalają im szybko odnosić sukcesy, a następnie budować wiedzę. Cenione są również marki, które pozwalają na dzielenie się doświadczeniami z rodziną lub przyjaciółmi.
„Coraz więcej dzieci i młodych ludzi porusza się po świecie zaprojektowanym przez dorosłych i wokół nich. Marki, które sprawiają, że czują się bezpiecznie, mile widziani i cenieni, wyróżniają się w Gen Alpha. Te marki zdobędą fanów na całe życie” – Helenor Gilmour, director of insight, Beano Brain
Źródło: https://www.beanobrain.com/