Rekomendowanym przez Google i przetestowanym przez nas najlepszym sposobem na rozwój kampanii to połączenie danych biznesowych, wiedzy marketingowej z uczeniem maszynowym.
Dla Google oznacza to tworzenie prostych w użyciu zautomatyzowanych produktów, które spełniają nasze cele marketingowe.
Google przedstawił kilka nadchodzących rozwiązań
- Testy A/B, czyli eksperymentowanie aby sprawdzić, jak kampania Performance Max generuje przyrostowe konwersje.
- Rozszerzona obsługa zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads.
- Wsparcie dla celów sprzedaży offline dla optymalizacji sprzedaży w sklepie.
- Nowe statystyki i wyjaśnienia poprawiające skuteczność działań, w tym analizy dotyczące atrybucji, odbiorców, aukcji i budżetów
- Wynik optymalizacji i rekomendacje, dzięki którym łatwiej jest optymalizować swoje kampanie.
Strona en. insights wykorzystuje uczenie maszynowe do identyfikowania nowych obszarów popytu konsumentów oraz dostarcza spersonalizowanych danych o trendach. Google udostępnia tego typu statystyki na podstawie miliardów wyszukiwań oraz milionów sygnałów, które analizuje podczas każdej aukcji reklam. Rekomendujemy sprawdzanie regularnie tą czesc panelu Google Ads.
Warto mieć na uwadzę że wspomniane połączenie danych, wiedzy marketingowej z uczeniem maszynowym m.in. dostarczają nam nowe kampanie Performance Max. Jest to potężne narzędzie ułatwiające dotarcie do konsumentów w różnych kanałach Google.