Pokolenie Z traci zaufanie do tradycyjnych reklam

Tradycyjne reklamy tracą na znaczeniu dla pokolenia Z

Według raportu opublikowanego przez Bulbshare, pokolenie Z staje się coraz bardziej negatywnie nastawione do tradycyjnej formy reklamy.

Młodzi ludzie przyznają, że czują się przebodźcowani reklamami pojawiającymi się na każdym kroku. Około 99% badanych twierdzi, że wybiera funkcję „pomiń”, a 60% korzysta z AdBlockerów. Reklama, która miała kiedyś za zadanie przykuwać uwagę konsumenta, powoduje jego odsunięcie się od marki. Powody to mnogość i nachalnością pojawiających się banerów.  

Próby dotarcia do pokolenia Z za pomocą influence marketingu także nie zdają próby czasu. Około 84% badanych straciło wiarę we wpływowe osoby i ich płatne opinie. Poszukują za to zaufanego środowiska, które dostarczy im autentycznych i szczerych opinii o produkcie. 

Analizując wyniki przeprowadzonego badania można założyć, że przyszłość reklamy skierowanej do młodych będzie szła w kierunku budowania wiarygodnych, zaangażowanych społeczności.  

Źródło