Rosnąca konkurencja i spadające akcje
Netflix przez lata odrzucał pomysł dodawania treści sponsorowanych, jednak serwis od początku roku notował spadek cen akcji oraz oglądalności. Rynek platform streamingowych wciąż rośnie i coraz więcej użytkowników rezygnuje z Netflixa, wybierając inne, tańsze serwisy
Sposobem na zatrzymanie subskrybentów i zachęcenie do siebie nowych klientów ma być wprowadzenie tańszej oferty. Informacje te potwierdził współzałożyciel i dyrektor platformy Netflix, Ted Sarandos, który zapowiedział, że serwis pozwoli zaoszczędzić swoim klientom pieniądze w zamian za oglądanie reklam.
Kiedy możemy spodziewać się zmiany?
Plan dopiero się kształtuje i nie znamy jeszcze szczegółów. Kluczowym czynnikiem, który bezpośrednio wpłynie na wybranie takiej oferty, będzie długość i częstotliwość wyświetlania reklam.
Netflix może być zdeterminowany, aby jak najszybciej wprowadzić tańszy abonament z reklamami. Potrzebuje firmy, która miałaby odpowiadać za wcielenie tego planu w życie. Według doniesień o kontrakt w tym momencie walczą Comcast czyli NBCUniversal i Alphabet, czyli Google.