Nowa polityka reklamowa Google dla nieletnich
Google rozszerzy zabezpieczenia, aby zapobiec wyświetlaniu nastolatkom kategorii reklam uwzględniających wiek. Reklamy będą blokowane na podstawie wieku, płci i zainteresowań osób poniżej 18 roku życia. Zmiany będą wprowadzane na całym świecie od sierpnia.
Kontrola nad cyfrowym śladem
Google oferuje już opcje usuwania treści dla korzystających z wyszukiwarki. Chcąc zapewnić jak najlepszą ochronę nieletnim wprowadza on nową funkcjonalność, która pozwoli każdej osobie poniżej 18 roku życia (lub jej rodzicowi/opiekunowi) poprosić o usunięcie swoich zdjęć z wyników wyszukiwania. Zdjęcia nie zostaną usunięte z sieci, ale zmniejszy się ich ekspozycja.
Bezpieczniejsze doświadczanie Internetu
Zmiany będą również dotyczyć YuoTube’a i opcji autoplay na platformie, historii lokalizacji, Google Play oraz Google Workplace oraz nowych filtrów SafeSearch w wyszukiwarce.