Od lat marketerzy wykorzystują muzyczny branding jako kluczową część swoich strategicznych pomysłów. Muzyczne działania brandingowe były zazwyczaj wykorzystywane do budowania marki i angażowania młodszych konsumentów wokół kultury, co jest rosnącym imperatywem dla marketerów wszystkich szczebli. Obecnie coraz więcej marek decyduje się na wykorzystanie artystów i tworzenie oryginalnych treści specjalnie na TikToka, dominującej aplikacji społecznościowej, która muzykę ma w swoim DNA.
Początkowo TikTok był platformą wykorzystywaną przede wszystkim dla rozrywki, aktualnie również jest to świetne miejsce dla marek, aby za reprezentować się z ciekawiej, kreatywnej strony. Jest to tak prężnie działająca aplikacja, że jedna piosenka, reklama czy trend są w stanie przejąć całą platformę w zaledwie kilka dni.
Przykładowe marki, które zaczęły już korzystać z tej opcji:
W sierpniu McDonald’s nawiązał współpracę z raperem-producentem TisaKorean, aby stworzyć oryginalny beat inspirowany tym, jak według niezliczonych konsumentów w mediach społecznościowych smakuje Sprite z dystrybutorów – statycznie. Pizza Hut w tym miesiącu zatrudniła Jona Mossa, twórcę z 6,9 milionami followersów na platformie, który często stylizuje się na nieoficjalną maskotkę sieci, aby stworzyć piosenkę przewodnią dla swojej pizzy w stylu Detroit. Z kolei marka Mondelēz Trident, we współpracy ze wschodzącą gwiazdą popu Chlöe Bailey, stworzyła piosenkę, w której jako część bitu wykorzystano dźwięk żucia gumy.