#Oznaczamreklamy – rekomendacja Prezesa UOKiK dotycząca oznaczania reklam w publikacjach influencerów
26 września zostały ogłoszone regulacje dotyczące oznaczania reklam przez influencerów. Zostały one stworzone i ogłoszone przez UOKiK, jako rekomendacje Prezesa urzędu, w porozumieniu z ekspertami branży, prawnikami i praktykami. W oparciu o dostępne możliwości jakie dają platformy social media oraz standardy panujące na rynku zostały opracowane nie tylko zasady oznaczania współprac na każdym dostępnym medium społecznościowym, w którym działają influencerzy oraz marki z nimi współpracujące. Poza standardowymi współpracami dotyczą one także autopromocji, wysyłek barterowych oraz prezentów przesyłanych przez marki.
Jak wpłynie to na influencer marketing i kampanie?
To ważne wydarzenie w świecie influencer marketingu, które ureguluje, usprawni pracę i wniesie w dużej mierze przejrzystość w kampaniach prowadzonych z liderami opinii. Najważniejszą kwestią jest sposób i klarowność oznaczenia kampanii, a także wytyczne kiedy takie oznaczenie powinno znaleźć się w publikacji.
Z całością można zapoznać się na stronie UOKiK: bit.ly/3DVQZ5I
Źródło: Opracowanie własne