„Ziemia została teraz naszym jedynym udziałowcem”
Założyciel Patagonii po niemal 50 latach działalności zdecydował się oddać 98% udziałów prężnie działającej firmy na rzecz walki ze zmianami klimatu do pozarządowej organizacji Holdfast Collective. Pozostałe 2% zostaje w rękach rodziny założyciela, która ma dbać o prawidłowy rozwój i przebieg działalności firmy oraz kontrolować, czy rozwój w kierunku klimatycznym przebiega prawidłowo.
Firma to nie tylko biznes, to nasza przyszłość
Pokolenie Z, oprócz gonieniem za modną metką, deklaruje chęć faktycznego wpływu na kondycję klimatu i ziemi. Troska o środowisko spowodowała, że spora grupa młodych ludzi dostosowuje do zmian klimatycznych swoje osobiste nawyki konsumpcyjne. Facebook Marketplace, Depop i ThredUp, odnotowały wzrost popularności ich platform, ponieważ nowe pokolenie konsumentów chwyciło za broń przeciwko marnowaniu szybkiej mody. Odważna decyzja biznesowa w połączeniu z podejściem młodych do środowiska oraz medialny boom może wpłynąć na wzrost sprzedaży marki pomimo wysokich cen produktów.
Źródło: Opracowanie własne