2023 w Google Ads

Nie ukrywamy, że rok 2023 może być wymagający, a nakłada się na to wojna w Ukrainie, wyzwania spowodowane pandemią oraz niepewność gospodarcza (wywołana zarówno jednym jak i drugim).

W naszej opinii takie czynniki jeszcze bardziej będą motywować firmy, do wzmożonych działań w 2023 r, z wczesnym zachowaniem dystansu i obserwacją na bieżąco jak sytuacja się rozwija.

Kilka informacji z 2022:

  • inflacja nadal rośnie, sięgnie szczytu na początku 2023 i prawdopodobnie pozostanie powyżej celu do końca 2024 r.
  • ponad połowa Polaków ma oszczędności (określane jest to jako dobra sytuacja oszczędnościowo-finansowa)
  • jednym z głównych deklaratywnych kanałów zakupu produktów jest Internet
  • wyszukiwanie dla wszystkich kategorii produktowych powraca do regularnych wzorców sezonowości
  • „tanie” i „promocje” to najczęściej wyszukiwane atrybuty w Google.
  • zaufanie konsumentów w Polsce spada i osiągnęło podobny poziom jak podczas pandemii w kwietniu’ 20. 
  • narasta świadomość i sceptycyzm jak dane personalne są wykorzystywane w działaniach marketingowych
  • niewielki % użytkowników internetu czuje, że ma pełną kontrolę nad swoimi danymi i możliwością ich usunięcia z Internetu

W naszej interpretacji 2023 kluczowe będzie:

  • wzmacnianie dojrzałości cyfrowej marki, co również ściśle jest związane z poszanowaniem prywatności użytkowników
  • możliwe objęcie większości światowej populacji nowymi regulacjami dot. prywatności
  • nastąpi jeszcze większe wydłużenie ścieżek decyzyjnych konsumentów
  • jeszcze bardziej zyskają na ważności ceny, promocje i atrakcyjne oferty
  • wzrośnie zainteresowanie produktami używanymi, odnowionymi lub stworzonymi z materiałów z recyklingu
  • umocni się rola personalizacji oferty i automatyzacji działań marketingowych

Na pomoc w powyższych zagadnieniach przyjdzie nam:

  • Implementacja Google Analytics 4
  • Data-driven attribution
  • Konwersje rozszerzone
  • Lift Measurement: Search Lift & Conversion Lift
  • Tryb uzyskiwania zgody w witrynach i aplikacjach mobilnych
  • Kampania Performance Max (w 2023 Google ogłosił wiele nowych innowacji)

W 2023 istotny będzie czas reakcji na zmiany w zachowaniu klientów i rynku, czyli zalecamy planowanie budżetów na krótsze okresy i działanie możliwie w czasie rzeczywistym. Pamiętajmy również o właściwym doborze grup docelowych, optymalizacji pod odpowiednich klientów i realizacji działań promocyjnych w nowy, innowacyjny sposób.

Źródło 1: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/consumer-insights/consumer-trends/digital-marketing-trends-2023/

Źródło 2: https://www.thinkwithgoogle.com/future-of-marketing/digital-transformation/omnichannel-customer-experience/

Źródło 3: https://issuu.com/oecd.publishing/docs/poland-oecd-economic-outlook-projection-note-novem

Źródło 4: Wewnętrzne statystyki GoogleOptimize for the right customer with automation