Jak pokolenie Z zdobywa wiedzę o świecie?
TikTok to platforma dostosowana do treści rozrywkowych i po to w głównej mierze przychodzą tam użytkownicy. Jednak coraz więcej użytkowników z pokolenia Z korzysta z TikToka, aby być na bieżąco z najnowszymi wiadomościami. Najnowszy raport Reuter Institute koncentruje się na analizie, w jaki sposób użytkownicy korzystają z aplikacji w celu publikowania wiadomości, oraz które źródła odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu opinii.
Influencerzy jako główne źródło informacji
Według raportu, to “osobistości internetowe”, a za nimi “zwykli ludzie” stanowią najważniejsze źródło informacji wśród użytkowników TikToka – tradycyjni dziennikarze oraz publikacje są znacznie dalej.
Ten trend pokazuje nieufność młodszego pokolenia do głównych mediów oraz podkreśla znaczenie influencerów w kształtowaniu opinii użytkowników. Młodsi widzowie są bardziej uzależnieni od swoich ulubionych twórców, przez co traktują ich jako “filtr”, który jest pomocny w odsiewaniu istotnych wiadomości.