Przegląd trendów social media na 2023

Zdjęcie: Unsplash.com

YouTube: W 2023 roku rozwijać się będzie YouTube VR, na co wpływa wzrost popularności Metaverse. Warto zwrócić uwagę na możliwości e-commerce obecne bezpośrednio na YouTube, dostępne dla użytkowników platformy Shopify. Dzięki nim autorzy mogą oznaczać produkty ze sklepu w live’ach i filmach. Nie można zapominać też o formacie Shorts – krótkich, pionowych i dynamicznych wideo, które coraz bardziej interesują odbiorców.


Meta: Na Facebooku i Instagramie nadchodzący rok będzie pod znakiem Metaverse. Coraz więcej użytkowników ma przenosić się w wirtualny świat, chcąc jeszcze bardziej wyrażać siebie. W raporcie znajdziesz też trendy behawioralne, które powinny znaleźć odzwierciedlenie w komunikacji na Instagramie.

Zdjęcie: Unsplash.com


Pinterest: W podsumowaniu Pinterest Predicts możemy zobaczyć trendy behawioralne i konsumenckie na rok 2023 oraz dowiedzieć się więcej o użytkownikach platformy. Znajdziemy wiele o designie, zachowaniach, modowych trendach i tematach takich jak kultura rave czy nauka oszczędzania.


TikTok: W 2023 roku krótkie formaty wideo będą rozrastały się coraz bardziej, a użytkownicy będą poszukiwali przede wszystkim rozrywki i inspiracji. Reklamy skupiające się jedynie na sprzedaży będą przynosiły coraz mniejsze zyski. Najważniejsza jest zabawa!

Źródło 1: https://napoleoncat.com/blog/youtube-trends/

Źródło 2: https://business.pinterest.com/en-us/pinterest-predicts/

Źródło 3: https://www.tiktok.com/business/en/blog/tiktok-2023-whats-next-trend-report?redirected=1